Frågor & Svar
Jag har redan StopService men vill börja använda online-tjänsten. Hur gör jag?
Kontakta StopService på telefon 08-775 50 00 eller via e-post, så får du ditt användarnamn och lösenord.

Vad kan jag registrera & spärra?
Alla kort och värdehandlingar, som till exempel bankkort, betalkort, kreditkort, körkort*, passnummer*, mobiltelefonabonnemang, mm. Mobiltelefonens IMEI-kod kan registreras så telefonen blir obrukbar, men du måste själv begära spärrningen i samband med att stöldanmälan lämnas till polisen. (Slå *#06# på telefonen för att få fram IMEI-koden.)

* Kan registreras, men inte spärras.

Kan jag spärra mitt personnummer?
Det går inte att spärra personnumret. Däremot kan StopService lägga en bevakning av personnumret hos UC och Dun & Bradstreet om du så önskar.

När och hur kan jag få Nödkontanter och Nödbiljetter?
Om du är utomlands och spärrar alla de kort du har med dig kan du få ett räntefritt lån i 28 dagar på upp till 15 000 kr för att kunna köpa nya flyg- och tågbiljetter och upp till 10 000 kr i kontanter. I samband med ansökan görs en kreditupplysning och Nödkontanterna och/eller -biljetterna kan därefter hämtas på avtalad plats.

Är det telefonsvarare på natten eller får man alltid prata med någon?
Det är alltid bemannat hos StopService, 24 timmar om dygnet året runt.

När jag ringer och ska spärra kort, måste jag då spärra alla kort som jag har registrerat hos er?
Nej, när du ringer oss går vi tillsammans igenom de kort vi har registrerat och spärrar bara de som du har blivit av med. På semestern till exempel tar många bara med ett eller två kort och då spärrar vi självklart bara dem.

Redan kund?
Logga in här!
För att spärra dina registrerade kort, mobiler, värdehandlingar och rådgivning om ID-Skydd, ring dygnet runt, året om:
08-775 50 00
Privacy and cookies policyPDF | All rights belong to Affinion International AB©